Dobrý den,
Vyhláška 341/2002 se občas novelizuje, ale příloha č. 13, ve které se hovoří o pomocných motorech pro jízdní kola zůstává stále stejná. Přitvrzuje se např. jízda pod vlivem alkoholu na jízdním kole. 
V tomto ohledu je docela úsměvná propagace vinařských cyklostezek vedením jihomoravského kraje. ">http://www.michalhasek.cz/jihomoravskykraj/a4486.html 
V podstatě je to nabádání k trestnému činu… Jedině mě napadá, že propagace je určena pro politiky, neboť ti mají kvalitní imunitu pro jízdu pod vlivem...
"Naměřená hodnota mě naprosto šokovala, naprosto vylučuji, že bych po skleničce alkoholu s takovým časovým odstupem mohl jevit jakékoli sebemenší známky opilosti," zdůraznil. Podle poslance výsledek dechové zkoušky neodpovídá realitě, proto jej odmítá. To, že se strážníkům prokázal poslaneckým průkazem, vysvětlil dnes Šejch tím, že občanský průkaz ztratil stejně jako řidičský průkaz. Poslance zastavila hlídka městské policie v noci v Brně, když projížděl Malátovou ulicí v protisměru a dle přístroje má v krvi asi 2,4 promile alkoholu. 

Od 22.8. platí novela zákona o silničním provozu
Cyklista už nebude trestán pokutou za to, že při dopravní nehodě zraní sám sebe, stejně jako za banální zranění ostatních; nově navíc platí, že pokud bude zraněna osoba blízká, viníku nehody hrozí trest jen tehdy, pokud to navrhne sama zraněná osoba blízká.
Od 1.7.2006 platí nový zákon o silničním provozu 411/2005 Sb.
Paragraf 58, odst. 1 - Povinná přilba do 18 let (dříve do 15 let)
Cyklista mladší 18 let je povinen za jízdy použít ochrannou přilbu schváleného typu podle zvláštního právního předpisu a mít ji nasazenou a řádně připevněnou na hlavě.
Paragraf 17, odst. (2) Dávat znamení při předjíždění cyklistů
Řidiči mají vůči nim více povinností. Například musí vždy dávat znamení o změně směru, když cyklistu předjíždějí, a to i když skoro neotočí volantem. Zákon však výslovně říká, že řidič smí předjet cyklistu i v křižovatce.
Citelnější postih také čeká cyklistu, který pojede opilý. Nově totiž existuje trestný čin "nedovolená jízda pod vlivem alkoholu" a vztahuje se i na cyklisty. Od 1. července 2006 budou jezdit řidiči na silnicích podlenovýchpravidel. Cyklista tak bude moci dostat za jízdu pod vlivem alkoholu či za kouření na kole ve správním řízení pokutu 15.000korun, či dokonce rok vězení.
Cyklista může dostat ve správním řízení pokutu až patnáct tisíc korun. I když bude mít řidičský průkaz na řízení auta, za opilost na kole o něj nepřijde. Kolařům se body strhávat nebudou.
Zdroj:http://cestovani.idnes.cz/cena-za-pivo-na-kole-treba-rok-za-katrem-dya-/ig_kolo.aspx?c=A060627_150915_ig_kolo_tom
Zdroj:http://cestovani.idnes.cz/cena-za-pivo-na-kole-treba-rok-za-katrem-dya-/ig_kolo.aspx?c=A060627_150915_ig_kolo_tom

Připravuje se novelizace cykloznačení a způsobu jízdy jízdních kol v pruzích… viz návrh:
http://www.bicybo.cz/download/navrh_lz.pdf
Zde je dopravní politika 2005-2013 schválená vládou:
http://www.bicybo.cz/download/dppvf.pdf
Plus trochu opakování:
§ 53 Chůze
(4) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou "Stezka pro chodce a cyklisty", nesmí chodec ohrozit cyklistu jedoucího po stezce.
(5) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou "Stezka pro chodce a cyklisty", na které je oddělen pruh pro chodce a pruh pro cyklisty, je chodec povinen užít pouze pruh vyznačený pro chodce. Pruh vyznačený pro cyklisty může chodec užít pouze při obcházení, vcházení a vycházení ze stezky pro chodce a cyklisty; přitom nesmí ohrozit cyklisty jedoucí v pruhu vyznačeném pro cyklisty.
(7) Osoba vedoucí jízdní kolo nebo moped smí užít chodníku, jen neohrozí-li ostatní chodce; jinak musí užít pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky.
(8) Osoba pohybující se na lyžích, kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení nesmí na chodníku nebo na stezce pro chodce ohrozit ostatní chodce.
Co se týče Vaší otázky, zda elektrický nebo benzínový pohon 
Elektrokolo je vhodnější na občasné vyjížďky např. 2-3 týdně pár kilometrů po městě nebo krátký výlet o víkendu. Dojíždění do centra města, cykostezky, pro souběžnou jízdu s cyklistou bez motoru atp. To je naprosto bez problémů a elektrokolo to zvládne. Ovšem musíte stále šlapat a to i když nechcete. Systém páčky na řídítkách je u elektrokol již zakázán. Musí být snímač v klikách. 
Elektrokolo se nehodí pro každodenní jízdu s velkým nájezdem kilometrů nebo do hor s velkým převýšením popř. pro jízdu v zimě pod bodem mrazu a to z důvodu baterie. Malá kapacita, nízká životnost, malý výkon motoru 250W, dlouhé nabíjení + nízká životnost v mrazu a také její vysoká cena (cca 1/3 až ½ ceny elektrokola).
Benzínový pohon se hodí pro velkou zátěž kilometrů a to i 100-200 za den + svižnou jízdu o vysokém čistém výkonu 1000W. 