Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
(Po-Pá, 8-16 hod.)
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  • Štítky blogu
Novinky
08.09.2019
Stránky motokola.cz na nové platformě
Od ledna 2020 jsou v provozu nové webové stránky a obchod, probíhá odlaďování systému. Prosím omluvte případné nesrovnalosti v produktech a stavu skla... číst celé
Zobrazit všechny novinky
Blog
FAQ - Zákazníci 7 FAQ - Zákazníci 7
Konkrétní otázky zákazníků k provozu motokola s odpověďmi. číst celé
FAQ - Zákazníci 6 FAQ - Zákazníci 6
Konkrétní otázky zákazníků k provozu motokola s odpověďmi. číst celé
FAQ - Zákazníci 5 FAQ - Zákazníci 5
Konkrétní otázky zákazníků k provozu motokola s odpověďmi. číst celé
Zobrazit všechny články
Nepropásněte novinky, akce a slevy!

Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.

Návod k montáži

Motokola a motorové nástavby na jízdní kolo.

Pokyny k montáži motorové nástavby na jízdní kolo.
„Díky konstrukci nástavby je montáž velmi rychlá a jednoduchá!“

Zde si můžete stáhnout podrobný Návod k montáži motorové nástavby.

    Základní nářadí použité při montáži:
  • montážní klíče č.8,10,17.
  • šroubovák,
  • nůžky,
  • imbusový klíč č.5,
  • kleště - kombinované,
  • kleště - štípací.

    Vážení zákazníci,
        zařízení které jste zakoupili je určeno k montáži na skládací, městská, MTB-horská a Trekkingová kola (s 20", 24", 26", 27,5", 28" plášti) bez odpružené zadní vidlice. Odpružení přední vidlice doporučujeme z důvodu Vaší pohodlné jízdy. Desén plášťe zadní pneumatiky musí být souvislého vzorku (viz. např.: model SCHWALBE Marathon, viz sekce webového obchodu: Cyklopříslušenství. S těmito plášti najedete několik tisíc kilometrů při dodržení hustícího tlaku v pneumatikách na 3,5 - 4,0 atm. Jeden plášť je vždy u motorové nástavby v ceně. Motokola jsou již obuta těmito plášti z výroby. Pláště, které mají dezén výrazně nesouvislý /kostkovaný dezén/, mají vydrž podstatně menší a také se projeví zvýšené vibrace. S vlastním výrobkem jste obdrželi také návod v papírové podobě. Návod na těchto stránkách je orientační. Veškeré díly použité při montáži nástavby je možné v objednat samostatně jako náhradní díl.

Celkový pohled na nástavbu po montáži.

Celek


Obsah balení motorové nástavby:

Obsah balení


    Popis jednotlivých dílů na obrázku:

  1. Motor Honda GX35
  2. Nosný U-profil, barva černá
  3. Bowden k ovládání plynu 130/170 cm (teflon. výstelka)
  4. Matice s praporkem 2x (zinkováno+černý komaxit)
  5. Třecí hřídelka uložená v ložiscích 19/21/23/26 mm (kaleno+zinkováno)
  6. Šroubovice výškově stavitelná 2x
  7. Rychloupínací šroub na každé šroubovici
  8. L-profil sloužící k upevnění šroubovice k zadní vidlici kola 2x
  9. Spojovací a montážní materiál
  10. Olej Shell helix ultra 5W40 1L
  11. Injekční stříkačka, trychtýř k výměně oleje
  12. Spínač ON/OFF
  13. Páčka k ovládání plynu L/P
  14. Malý U-profil sloužící k připevnění nosného U-profilu k zadní vidlici kola
  15. Plášť a duše dle výběru
  16. Náhradní víčko nádrže
  17. Návod k montáži + kartička o splnění legisl

    Postup montáže, zkrácená ilustrativní verze:

  1.   Motorová nástavba je zkompletována z výroby a stačí ji upevnit na zadní vidlici jízdního kola.

    Uchycení Nejprve přezujeme plášť na zadním kole za dodávaný Schwalbe Marathon, který nahustíme na požadovaný tlak uvedený na boku pláště.
     1. Guma zabraňující posunutí nástavby a poškrábání laku jízdního kola.
     2. Šrouby orientujeme závitem dovnitř profilu. Matice dotahujeme s citem a jen tak, aby nedošlo k deformaci rámu kola a zároveň k vlastnímu pohybu nástavby. Na prostřední šroub mezi samojistné matice můžeme upevnit blatník.
     3. Guma zabraňující posunutí nástavby a poškrábání laku.

    Vycentrování Dbáme na to, aby třecí váleček byl vodorovně a nebyl skloněn k jedné nebo druhé straně pláště.









  2.   Osazení zvedací šroubovice.

     1. Vezmeme díl č.8 L-profil sloužící k připevnění šroubovice k zadní vidlici kola a namontujeme ho do otvoru M5 v zadní vidlici kola určeného pro uchycení nosiče. pozn.: většina jízdních kol má tento otvor již vyvrtán z výroby včetně závitu.(pro usnadnění vyšroubujte rychloupínací šroub díl č.7 z L-profilu) Zajistíme maticemi. Toto provedeme při vyndaném zadním kole z důvodu lepší přístupnosti. Okrasný šroub zcela zašroubujeme do vidlice kola z důvodu, aby nedocházelo ke kontaktu s řetězem kola při nejmenším převodu. Zvedací šroubovici
     2. Rychloupínací šroub orientujeme dle obrázku z důvodu bezpečnosti. Pokud by došlo k náhodnému povolení páčky rychloupínacího šroubu, dojde k jeho opření o L-profil díl č. 8, nedojde tak ke kontaktu s výpletem kola.
     3. Vezmeme šroubovici díl č.6 a našroubujeme ji do matice připevněné k nosnému U-profilu. Vezmeme rychloupínací šroub díl č. 7 a provlékneme ho otvorem v matici a to i drážkou v dílu č.8. Přidáme bezpečnostní plastovou krytku na závit šroubovice.
    Drážka v dílu č.8 slouží ke zvedání celého nosného profilu dílu č.2 a také k odpojení třecího válečku od dezénu pneumatiky. Tím se stane z motokola opět jízní kolo BEZ jakéhokoli brzdícího tření! Pokud nestačí pro regulaci přítlaku délka drážky v dílu 8, použijeme ke zkrácení/prodlužení vlastní šroubovici díl č.6. Po vymontování rychloupínacího šroubu, můžeme otáčet celou šroubovicí a celou délku tak seřídit.
  3.   Upevníme plynovou páčku na pravou polovinu řídítek jízdního kola. Sundáme gumovou ručku z řídítek. Pokud to jde velmi těžko, tak použijeme injekční stříkačku s mýdlovou vodou a vstříkneme ji mezi gumu a kov řídítka. Gumovou ručku stejným způsobem namočíme před opětovným nasazením. Přebytečná voda se do 1-2 dnů odpaří a ručka bude opět pevně držet. Plyn ovládáme prsty pravé ruky. Na levou polovinu řídítek připevníme přepínač ON/OFF. Slouží pouze k vypnutí motoru. Řídítka Nastartování motoru se provádí lankovým startérem. Jako u motorové pily/sekačky na trávu.
  4.   Jako poslední provedeme přichycení plynového bowdenu a elektrického vodiče od spínače k rámu kola rychloupínací páskou.

    Údržba nástavby:
      Před jízdou vždy zkontrolujeme uchycení celé nástavby: dotažení matic, popř.zda nedošlo k vyosení třecího válečku. Případnou závadu odstraníme před vlastní jízdou. Nástavbu není možné použít, pokud došlo k uvolnění některého z dílů! Jiná údržba nástavby není nutná. Nástavbu lze používat i za jízdy v dešti. Nástavba je určena pro jízdu po silnici a polních cestách.

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Kde nás najdete

Motokola výroba s.r.o
Klíny 51, Brno 615 000

Kontakty
(Po-Pá, 8-16 hod.)
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz