Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
(Po-Pá, 8-16 hod.)
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  • Štítky blogu
Novinky
08.09.2019
Stránky motokola.cz na nové platformě
Od ledna 2020 jsou v provozu nové webové stránky a obchod, probíhá odlaďování systému. Prosím omluvte případné nesrovnalosti v produktech a stavu skla... číst celé
Zobrazit všechny novinky
Blog
FAQ - Zákazníci 7 FAQ - Zákazníci 7
Konkrétní otázky zákazníků k provozu motokola s odpověďmi. číst celé
FAQ - Zákazníci 6 FAQ - Zákazníci 6
Konkrétní otázky zákazníků k provozu motokola s odpověďmi. číst celé
FAQ - Zákazníci 5 FAQ - Zákazníci 5
Konkrétní otázky zákazníků k provozu motokola s odpověďmi. číst celé
Zobrazit všechny články
Nepropásněte novinky, akce a slevy!

Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.

FAQ - Zákazníci 6

Nápovìda pro psaní pøíspìvkù.

  • [b]Tlusté písmo[/b]
  • [i]Kurzíva[/i]
  • [*red]èervená barva[/*]
  • [*#FF0000]èervená barva[/*]
  • Slovo zaèínající na http:// se automaticky zmìní na odkaz
  • [url http://miniaplikace.blueboard.cz]popisek[/url]

Smazání pøíspìvku

Jako autor pøíspìvku si mùžete nechat poslat odkaz pro smazání pøíspìvku na svùj email (pokud jste ho uvedli)

Jako správce knihy mùžete smazat pøíspìvek zadání loginu a hesla do BlueBoard.cz

Login:
Heslo:

FerdinandE-mail

MOTOKOLA reaguje:

23.5.2011 (09:11)X

Dobrý den, odpověděl bych Vám na mail, ale bohužel se mi nezobrazuje.

Hmotnost jezdce 115-125 Kg + dojezd bez tankování 150 Km s častým velkým stoupáním 10 proc., tak pro toto není motokolo vhodné. Takové velké nároky, Vám motokolo nesplní, pokud jízdu nebudete brát i jako sportovní věc, tj. že si občas přišlápnete atd. Je to pouze více méně pomocný motor na jízdní kolo a nejedná se o moped, který Vám splní požadavky, které uvádíte.

jojo reaguje:

na také jazdenie je lepšia dvojrýchlostná babeta 210 a máte to aj ovela lacnejšie ale treba nato vodičák,TP,poistenie a tažku prilbu

Odpovídáte X

Jiří Turnovský

MOTOKOLA reaguje:

Dobrý den, pro rok 2011 jsou zatím nachystány tyto novinky:

* FELT Q700 s motorem Honda GX35

kvalitně vybavené motokolo, Přesmykač: Shimano Deore FD-M531,

Přehazovačka: Shimano SLX, Vidlice: RockShox Dart 2 zdvih 100 mm, Řazení: 27 rychlostí, barva černo-červená, Materiál rámu: Felt 6061 Double Butted Alu motokolo je již skladem a nachystané k odběru. V ceně 27 500 Kč

* PATROL s motorem Honda GX35 v nové barvě černo-stříbrná se stříbrným U-profilem držícím motor. V současné době je barevná varianta PATROL kola černo-červená, která zůstane také v nabídce. Již je také skladem. cca příští týden budou tyto dvě kola přidána na web.

* Dále se chystá jízdní kolo s dámským rámem na 28palc. kolech a další kolo obdoba modelu PANDORA pro jízdu po městě s košíkem na nákup.

Odpovídáte X

Zdeněk ZelenkaE-mail

Jiří Turnovský reaguje:

Pane Zelenka, jsem velikým fandem všech kol ať již moto nebo elektro. Výhody a nevýhody musí každý zvažit sám. Nyní mám elektrokolo osazené baterií Lithium 36V/10 Ah jejíž cena je 7.000,- Kč. Dojez kola je BEZ šlapání cca 25km dle terénu pouze na akcelerátor ( ten ale bude díky EU nyní zakázán - nebo zakázán již je ) a s příšlapem, hlavně v kopcích je dojezd 35-50 km - vše je opravdu závislé na terénu. Tím ale veškerá plus elektra končí - nabíjení 4-5 hod. Vás časově omezuje.Tak musíte nejdříve posuzovat k jakým účelům budete kolo využívat... U motokola je nespornou výhodou dojezd, který je vlastně limitován pouze rezervou benzínu, kterou si s sebou vezete.

Motokola.cz - očekával jsem nějaké novinky ve výběru pro rok 2011, chystáte je?

MOTOKOLA reaguje:

Dobrý den, akce MOTOKOLÁČ v Roztokách proběhla, ale začala v restauraci u Šraňků, kde byl i sraz. Bohužel organizačně se zcela vyhnula akci JÍZDA VETERÁNŮ, což jsem nevěděl a předpokládal, že je sraz na veteránech. Váš telefonát mě zastihl při příjezdu do Prahy, kdy se mi i vybil telefon sice jsem později přehodil baterií, ale za jízdy jsem již nevolal. Zdržel jsem se průjezdem Prahy kvůli marathonu a při příjezdu do Roztok, již běžel program Motokoláče. Z důvodu mého opožděného příjezdu jsem musel řešit již jen věci na místě. Schůzku s partnery, kteří na mě též čekali + i moji účast s kolegou na vlastním závodě motokol, kde již nebyl čas obvolávat zmeškané hovory, za což se dodatečně omlouvám.

Odpovídáte X

MUFE-mail

MOTOKOLA reaguje:

Dobrý den, dle mého názoru několik postřehů:

Elektrokolo je vhodné na krátké vyjížďky po městě, na nákup popř. víkendové projížďky po cyklostezkách. Pro tento provoz je elektrokolo velmi vhodné a splní zcela Vaše požadavky. Elektrokolo není vhodné na dlouhé vyjížďky, udávaná kilometráž 80 km na jedno nabití je zcestná. Současné modely elektrokol používají jen systém PEDELEC tj. stále šlapete a motor pomáhá. Neujedete 80 km bez šlapání! Není vhodné do kopcovitého terénu. Velmi slabý výkon jen 250 W. Pokud zapnete u elektrokola v kopcovitém terénu max. výkon 250W tak Vám baterie vydrží cca 10-20 km. Elektrokolo není vhodné ke každodennímu používání z důvodu velmi drahé baterie. Přibližně elektrokolo v ceně 35 000 Kč má baterii v ceně 12 000 Kč. V případě každodenního použití včetně zimního období Vám baterie vydrží rok. Záruka sa na baterii nevztahuje. Sporný přínos pro životní prostředí. Při jízdě sice neprodukuje žádné spaliny, ale ke svému provozu potřebuje proud, který se stále vyrábí v kouřících elektrárnách na fosilní palivo. Výroba a následná likvidace baterií je velmi zatěžující pro životní prostředí.

SHRNUTO:

- KRÁTKÝ DOJEZD

- MALÝ VÝKON 250 W

- ZDLOUHAVÉ NABÍJENÍ

- DRAHÁ BATERIE

Motokolo se 4-takt motorem Honda GX35 je vhodné na každodenní používání a velkým nájezdem kilometrů včetně zimního období kdy teplota klesá i k -10 °C bez snížení životnosti motoru popř. ztráty výkonu. Velký výkon 1000 W, který je stálý a nekolísá. Můžete šlapat, ale také nemusíte vůbec. Benzín NATURAL 95 na každém rohu. Popř. můžete mít s sebou láhev na benzín a mít akční rádius ve stovkách kilometrů za den. Spotřeba kolem 1 Litru na 100 km. (platí pro 90kg. jezdce a rychlosti 25km/h a běžného terénu ). V případě jízdy stále na plný plyn cca 35-40 km/h a hmotnosti jezdce 90 kg v kopcích jde spotřeba kolem 2 litru/100 km. Benzínové motory jsou na trhu více jak 100 let a firma Honda jako největší výrobce motorů na světě je dovedla ke špičce a to jak výkonově, tak i k dlouhé životnosti motoru.

Odpovídáte X

Zdeněk ZelenkaE-mail

MOTOKOLA reaguje:

Startování 4-taktního motoru Honda GX35 je velmi snadné a zvládne jej každý schopný jízdy na jízdním kole. Použití minimální síly je dáno z důvodu dekompresního startování. Při zatáhnutí za lanko startéru velmi lehce a minimální silou motor z 90 proc. motor nastartuje hned napoprvé. Při startování jsou otevřeny ventily tj. nepřekonáváte kompresi válce jakou u dvoutaktního motoru. cca je nutné vyvinout pouze 1/5 sílu ve srovnání s dvoutaktním motorem. Motor Honda GX35 použivají i starší občané, kteří mají problém se startováním dvoutaktních motorů. V Č. Budějovicích nebudeme, ale je možné vyzkoušet jízdu na motokole v Brně popř. 8. května na srazu motokol v Roztokách u Prahy. viz. úvodní stránka. Pokud by jste si chtěla jen vyzkoušet nastartování motoru, tak můžete navštívit jakoukoli zahradní techniku, kde prodávají křovinořezy s tímto 4-taktním motorem Honda GX35. Je to velmi spolehlivý rozšířený model motoru.

Odpovídáte X

Martin SchillerE-mail

MOTOKOLA reaguje:

Montáž za použití motoru Honda GX25 je možná, ale doporučoval bych menší průměr třecího válečku cca 19 - 21 mm a to z důvodu menšího výkonu motoru oproti Honda GX35 a tím pádem rychlejšímu náběhu motoru do vyšších otáček. Nicméně výkon motoru GX25 je na Váš účel dostatečný. Pokud by jste chtěl provést montáž standardní sady motorové nástavby, kterou prodáváme na jízdní kola, je nutné mít na koloběžce klasickou zadní vidlici do V. Pak je možné motorovou nástavbu bez problému upnout na zadní vidlici koloběžky bez její další úpravy. Běžně máme skladem vhodné pláště průměru 20/24/26/28 palce.

Atef reaguje:

Odpovídáte X

antonín DodekE-mail

MOTOKOLA reaguje:

Odesláno.

Odpovídáte X

RudyE-mail

MOTOKOLA reaguje:

BOHUŽEL Z DŮVODU VELKÉHO ZÁJMU O MOTOROVÉ NÁSTAVBY A TO JIŽ OD LEDNA NEBYLO MOŽNÉ POKRAČOVAT V TVORBĚ NOVÉ WEBOVÉ PREZENTACE. Práce se jen zpomalila. Nicméně bych Vás všechny příznivce MOTOKOL chtěl pozvat na 1 ročník srazu MOTOKOL do Roztok u Prahy. Sraz bude souběžně probíhat s jízdou historických vozidel. Více na úvodní stránce tohoto webu.

Odpovídáte X

Jura

Odpovídáte X

František StecE-mail

Odpovídáte X

Jiří Turnovský

Odpovídáte X

Jiří Turnovský

MOTOKOLA reaguje:

Dobrý den, omlouvám se, ale bohužel došlo ke zdržení. Na webu se již pracuje. Nyní se rozšiřuje sekce CYKLOSORTIMENT o produkty, které se v průběhu roku osvědčily na motokolo. Hned poté se inovuje sekce NÁHRADNÍ DÍLY PRO MOTOKOLA. Dále je na řadě rozšíření FOTOGALERIE o desítky nových montáží na různá kola a pak budou již na řadě VIDEA. Vypadá to koncem ledna. Přibudou videa jízdy do prudkého kopce. Převýšení 45 m na vzdálenosti 475 m. kopec v Náměšti nad Oslavou ul. B. Němcové. Videa z 750 km dlouhé expedice od Severního moře podél Labe Cuxhaven-Torgau. Dále videa srovnání motoru GX35 / elektrokolo v kopci, porovnání hlučnosti atd...

Odpovídáte X

Adolf KučeraE-mail

MOTOKOLA reaguje:

Dobrý den, bohužel to v současné době z prostorových důvodů není možné. Tříkolky zaberou hodně místa a dále se již většina dílů vyrábí ve větších sériích (řádově desítek až sto kusů pouze několikrát do roka, někdy i na celou cyklo-sezónu dopředu). Pak je problematické dovyrobit i 1 kus nestandardního rozměru pro ten který typ kola. Máme fotografie od zákazníků, kteří si s menší úpravou rámu namontovali motorovou nástavbu na své invalidní tříkolky popř. na svá lehokola nebo na zakázku postavená kola typu chooper svépomocí. Tyto nesériové úpravy budou zveřejněny ve Fotogalerii zde na webu a to ještě letos při celkové úpravě webu.

Odpovídáte X

Adolf KučeraE-mail

MOTOKOLA reaguje:

Dobrý den, ještě nebyl čas na zpracování. Minulý týden jsem jel na motokole z Cuxhavenu do Torgau 675 km po cyklostezkách kolem Labe. Videa, fotografie, postřehy z cesty i výsledky testu motokola budou též přidány na web. Pouze strpení, odhaduji, že v listopadu se začne inovovat web i sortiment.

Odpovídáte X

Dawid

Odpovídáte X

Jiří ŠkařupaE-mail

Odpovídáte X

Adolf KučeraE-mail

MOTOKOLA reaguje:

Dobrý den, přídavný vozík Crab s motorem GX35 jsem neporovnával s třecím válečkem na naších nástavbách osazených stejným motorem. Tento týden se testovalo porovnání nástavby s motorem Honda GX 35 a elektrokolem GIANT Freedom a Wisper 905 Sport s motory 250 W. Testování probíhalo v kopcích a videa se připravuji na zapracování do stránek. Celkový výsledek je ten, že elektrokola jsou opravdu v prudkých kopcích velmi slabá a nevyrovnají se spalovacímu motoru. Což bude z videí zcela patrné ze souběžné jízdy elektrokolo/motokolo s GX35. Též probíhalo měření hlučnosti hlukoměrem elektrokolo/motokolo s GX35.

Adolf Kučera reaguje E-mail:

Děkuji, třeba dojde i na test dle mého dotazu. Jsem zvědav i na výsledky měření hlučnosti.

Odpovídáte X

Jan OndračkaE-mail

MOTOKOLA reaguje:

Dobrý den, kompletní set s motorem HONDA GX35 vč. pláště,duše, oleje stojí 15 500 Kč s DPH. Ceny je možné najít na www.motokola.cz sekce OBCHOD a dále MOTOROVÉ NÁSTAVBY A MOTOKOLA. Jízdní kola s motorem Honda GX 35 začínají dle výbavy od 22 200 Kč s DPH.

Odpovídáte X

Adolf KučeraE-mail

Odpovídáte X

Adolf KučeraE-mail

Adolf Kučera reaguje E-mail:

Ještě k výše uvedenému. Otmar Ptáček - motory OMK-38 a OMK-4848 - uvádí, že i tyto 48 jsou v normě pro jízdní kolo. Tak jak se v to má člověk vyznat.

Adolf Kučera reaguje E-mail:

Pochopitelně má být OM-38 a OMK-48.

Jiří Turnovský reaguje:

Dobrý den pane Kučero, myslím si že se jedná o dvě zcela odlišná provedení a zároveň nelze porovnávat čtyřtaktní a dvoutaktní motor, dvoutakt se stává historií... a v tomto případě se nejedná již o kolo s pomocným motorem. Co se týká uložení motoru u motokol velice šikovného p.Ptáčka, zde nejspíš majitel narazí na současnou legislativu viz http://www.policie.cz/clanek/tema-motokola.aspx

Nápad p.Ptáčka je dobrý, ale nyní nevyhovuje vyhláškám. Sleduji vývoj motokol ( vylepšení válečků, ráfků, pneu atd. na http://www.motokola.cz/ a zde vidím perspektivu bez rozporů s policií ČR. Toť názor můj, který se může lišit od názorů p.Dobrovolného.

Zdraví fanda motokol

MOTOKOLA reaguje:

Dobrý den, vyhláška 341/2002 MD příl. 13 udává max. výkon 1000 W pro spalovací motory. Tento výkon musí být změřen dle normy měření výkonu.

Zásadně nespoléhám na informace prodejců, ale je nutné vycházet z technické dokumentace výrobce motoru. Např. pro 4-taktní motor Honda GX35 platí čístý výkon 1000 W v 7000 ot. měřeno firmou HONDA dle normy SAE J1349. viz.: http://www.hondastroje.cz/katalog-produktu/motory/mini-4takty/produkt/honda-gx-35.html

tj. obecně se dá říci, že 4-taktní motor o větším obsahu než 35 ccm má i větší výkon než 1 kW a není možné jej považovat za vyhovující vyhlášce.

U dvoutaktních motorů je výkon cca 1 kW do objemu motoru 26 ccm viz. např. MITSUBISHI TL26 viz.: http://www.belgarde.be/Deutsch/Motoren/motoren.htm

Je velmi úsměvné, aby motor o obsahu 48ccm měl výkon do 1kW .

Výkon se dá jistě snížít úpravami, ale je třeba toto nechat přeměřit zkušebnou a mít k tomu certifikát. Považuji za relevantní informace od výrobce motoru + normu dle jaké bylo měřeno. Tyto obsahy u 4-taktu do cca35 ccm a dvoutaktu do 26 ccm výkon jednoho kilowatu platí i obecněni u ostatních výrobců např. KAWASAKI, Robin SUBARU, JONSERED .... Zde jsou nějaké odkazy na technické specifikace motorů ostatních výrobců: http://www.robinamerica.com/series.aspx?sid=21

http://www.gardencut.co.uk/products.asp?cid=241

Někteří výrobci měří výkon motoru podle starší normy SAE 1995 a pak výkon vychází dokonce vyšší než např. u motoru HONDA GX35 je výkon dle staré normy 1,3 kW.

Více na:

http://www.vari.cz/nova-metodika-mereni-sae-j1349.html

http://www.sae.org/certifiedpower/details.htm

Dále pokud použijete k přenosu hnací síly řetěz nebo kardan, tak se nejedná o jízdní kolo s pomocným motorkem dle vyhlášky 341/2002. Při provozu na veřejných komunikacích Vám může být vyměřena velmi vysoká pokuta a tento moped zabaven a v případě dopravní nehody se zraněním další osoby bude vše přičteno na Váš účet…

Jiří Škařupa reaguje E-mail:

Dobrý den,

reaguji na reakci Motokola, můžete mi dát odkaz kde se dočtu že přenos hnací síly řetězem nebo kardanem je nelegální? V té vyhlášce 341/2002 o přenosu síly není nikde řeč. Mám za to, že pokud kolo zůstává kolem, tedy je permanentně užíváno šlapání a pomocný motorek je jen doplněk, je úplně jedno co je k přenosu síly použito.

Ještě sem se chtěl zeptat, příští týden bych si u Vás objednal motor Honda Gx35, za jak dlouho od objednání by mi poštou na dobírku došel a jaká by byla celková cena?

Předem děkuji za Vaše odpovědi

MOTOKOLA reaguje:

Dobrý den, stále se množí otázky ohledně ŘP, pojištění atd. zda je to nutné. Zde je přepís. To má vliv samozřejmě i na to zda je přenos hnací síly veden přes třecí váleček nebo řetěz, kardan. V tom případě se jedná již o pevné spojení a motor není odnímatelný a je tak pevnou součástí jízdního kola. viz:

MOTOKOLA s řidičákem nebo bez

29.06.2010 - 09:58

v posledních letech se u nás rozmohl prodej tzv. MOTOKOL. Mnoho lidí si však mylně myslí, že při řízení motokola není podmínkou řidičský průkaz. Ovšem ne vždy tomu tak je.

Motokolo je možné řídit bez platného řidičského průkazu pouze v případě, že motor kola je pomocný, dodatečně namontovaný a odnímatelný.

Naopak motokola vybavená zabudovaným motorem lze řídit pouze s platným řidičským průkazem skupiny AM, technickým průkazem a zákonným pojištěním odpovědnosti.

Řidič musí mít na hlavě přilbu. To platí i pro kola do 50 cm3 s maximální konstrukční rychlostí 25 km/h.

Zdroj textu:

http://povinne-ruceni.net/zobrazit-novinku/52-MOTOKOLA-s-ridicakem-nebo-bez

Odpovídáte X

Jiří ŠkařupaE-mail

MOTOKOLA reaguje:

M 10x1

MOTOKOLA reaguje:

Závit M10x1 při jízdě motor (odstředivá spojka) bubínek našroubovaný na třecí hřídelce dotahuje. Nicméně je zavit (bubínek našroubovaný na hřídelce) zajištěn lepidlem LOXEAL 85-21 zamezujíci náhodnému povolení při jízdě (např. při brzdění motorem při jízdě s kopce). Odšroubování bubínku z hřídelky je možné ve svěráku a pákou na bubínek.

Jiří Škařupa reaguje E-mail:

Ještě sem se chtěl zeptat na vnitřní průměr spojkového bubínku.

Děkuji

Odpovídáte X

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Kde nás najdete

Motokola výroba s.r.o
Klíny 51, Brno 615 000

Kontakty
(Po-Pá, 8-16 hod.)
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz