Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
(Po-Pá, 8-16 hod.)
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  • Štítky blogu
Novinky
08.09.2019
Stránky motokola.cz na nové platformě
Od ledna 2020 jsou v provozu nové webové stránky a obchod, probíhá odlaďování systému. Prosím omluvte případné nesrovnalosti v produktech a stavu skla... číst celé
Zobrazit všechny novinky
Blog
FAQ - Zákazníci 7 FAQ - Zákazníci 7
Konkrétní otázky zákazníků k provozu motokola s odpověďmi. číst celé
FAQ - Zákazníci 6 FAQ - Zákazníci 6
Konkrétní otázky zákazníků k provozu motokola s odpověďmi. číst celé
FAQ - Zákazníci 5 FAQ - Zákazníci 5
Konkrétní otázky zákazníků k provozu motokola s odpověďmi. číst celé
Zobrazit všechny články
Nepropásněte novinky, akce a slevy!

Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.

Poradce s výběrem

Motokola a motorové nástavby na jízdní kolo.


PORADCE S VÝBĚREM

  Motorovou nástavbu lze namontovat na většinu jízdních kol.

  Zde si probereme základní požadavky, které musí splňovat jízdní kolo:
  1. Má běžnou zadní vidlici do V.
  2. Ve spodní části vidlice je na každé straně vyvrtán jeden otvor (většinou se závitem M5) pro uchycení nosiče (tuto podmínku splňuje většina jízdních kol).
  3. Dvojité ráfky (jednostěnné ráfky používají jízdní kola nižší cenové kategorie (cca do 7 000 Kč). V případě jednostěnných ráfků, můžete dvoustěnné ráfky dokoupit v cykloobchodě (řádově pár set korun). Stačí dokoupit jen pro zadní kolo. Je zde motor a tím pádem vyšší nároky na pevnost.
      Montáž lze provést na horské kolo, trekkingové kolo, městské kolo, skládací kolo, popř. po konzultaci i jízdní kola typu CHOOPER, CRUISER. Naopak může vzniknout problém u jízdního kola s odpruženou zadní vidlicí. Na některý model odpružené zadní vidlice lze uchytit malý U-profil a na některých není pro toto uchycení místo. To stejné platí i pro jízdní kola se zadní kotoučovou brzdou, tam nemusí být naopak místo pro zvedací šroubovici. Vyhovující kotoučové brzdy jsou např. hydraulické kotoučové brzdy Hayes HFX9, kde je dostatek místa pro zvedací šroubovice na obou stranách. Motorovou nástavbu nelze namontovat na silniční kola a podobná jízdní kola nerobustní konstrukce s ráfky pro velmi úzké pláště.

Zde rozebereme jednotlivé kategorie jízdních kol:

  • Horská kola (MTB):
    Jízdní kola mohutnějšího rámu, používající pláště průměru 26", alternativní značení (559x XX) mm, většinou šířka pláště okolo 1,9" popř. v mm je šířka kolem 50 mm. Používájí dvoustěnné ráfky. Tyto kola jsou nejvhodnější k montáži motorových nástaveb z důvodu celkové robustnosti. Pro horská kola osazená motorem používáme pláště Schwalbe Marathon 26x2,00 Green Guard směs ENDURANCE, Rubena Cobra 26x1,9 APS RS, Schwalbe LandCruiser 26x1,9/2,0 B+RT. Horská kola mají dostatečně široké vidlice i pro širší pláště a lze použít blatník.
    Z naší nabídky motokolo, PATROL a FELT Q700.


  • Trekkingová kola:
    Jízdní kola běžného rámu používající pláště rozměru 28", alternativní značení (622x XX), (700x XX) mm. Dnes většinou používají dvoustěnné ráfky. Jsou uzpůsobeny na šířky pláště do 1,75" s místem pro blatník. Při použití šířky pláště 2,00" (52)mm již není možné použít blatník z nedostku volného místa nad desénem pláště. Pro trekkingová kola osazená motorem používáme pláště Schwalbe Marathon 28x1,75 Green Guard směs ENDURANCE, Rubena FLASH 28x1,75 APS RS (47-622), Rubena Cobra 28x2,00 APS RS, alternativní značení (622x52) mm.

  • Městská kola:
    Jízdní kola mohutnějšího rámu, který je velmi nízky a má většinou jen jednu nosnou trubku co nejvíce sníženou pro snadné nastupování. Používají pláště rozměru 24",26" nebo 28".
    Z naší nabídky motokola SUNDANCE. Používáme pláště Schwalbe Marathon 26x2,00 Green Guard směs ENDURANCE, Rubena Cobra 26x1,9 APS RS nebo pro rozměr 28 palce pláště Schwalbe Marathon 28x1,75 Green Guard směs ENDURANCE, Rubena FLASH 28x1,75 APS RS (47-622).


Popis cílové skupiny, pro které jsou motorové nástavby/motokola určeny:

  • Mladší ročníky 30-40 let:
    Mladší ročníky 30-40 let, kteří v letních měsících především v městských aglomeracích dávají přednost k dopravě do zaměstnání jízdní kolo. Pro zkrácení doby přepravy dávají přednost motorickému pohonu před vlastní silou šlapání. Nezanedbatelný je i fakt ten, pokud člověk přijede do práce odpočatý, nezpocený a může se okamžitě věnovat plně své práci. Při cestě z práce může jednoduchým úkonem nástavbu odpojit a to do cca 5 vteřin a dále pokračovat v jízdě s odpojeným motorovým pohonem jen vlastní silou šlapání do pedálů, přičemž vůbec není bržděn takto odpojeným motorem. Jízdní kolo s motorem není o mnoho těžší oproti samostatnému jízdnímu kolu. (horské kolo s osazeným motorem má hmotnost cca 21 Kg.) Malá hmotnost i rozměry umožňují vynést jízdní kolo s pomocným motorem i do schodů (výtahem) a uskladnit jej tak i v panelovém bytě, což např. s malou motorkou/skutrem není možné.

  • Starší občané:
    Starší občané, kteří byli dříve zvyklí používat jízdní kolo k dopravě např. do obchodu a nyní ze zdravotních důvodů (poškození srdce, klouby, ochablé svalstvo) nejsou schopni zvládnout delší vyjížďku. S pomocným motorovým pohonem, mohou opět být soběstační v jízdách na kratší i delší vzdálenosti a to formou výpomoci do prudkého kopce nebo i stálého zapojení motorového pohonu.

  • Bez řidičského průkazu:
    Občané, kteří nikdy nevlastnili řidičský průkaz nebo kvůli vysokému věku jim byl odebrán a musí nadále obstarávat své cesty na nákup, na chatu, k lékaři a to především na vesnicích kde nefunguje veřejná doprava a vzdálenosti jsou větší než ve městských aglomeracích.

  • Zadržění řidičského průkazu:
    Řidiči, kterým byl odebrán řidičský průkaz z důvodu přestupků v bodovém systému na dobu až 2 léta mohou i nadále pomocí jízdního kola s pomocným motorkem dojíždět do zaměstnání. Motor Honda GX35 má dostatečný výkon, kdy jezdec ve většině situací nemusí pomáhat příšlapem. Pouze do prudkého kopce je vhodné lehce přišlápnout silou jakou by cyklista použil při šlapání na rovině. Motor je uzpůsoben k jízdě na dlouhé vzdálenosti a to včetně zimního období. Tyto parametry jak výkonové, tak ve spotřebě paliva i akčního rádiusu není schopen dosáhnout žádný obdobný motor na trhu. Pro ilustraci elektrokola mají výkon jen do 250 Wattů a z důvodu legislativních je nutno neustále přišlapávat (senzor spínání motoru je v klikách tzv. systém PEDELEC). Při provozu v náročnějším kopcovitém terénu dochází u elektrokol k rychlému vybití baterie a následně je kolo nutné cca 4-5 hod. nabíjet. Tyto neduhy motorová nástavba se 4-taktním motorem nemá.

  • Podpora aktivního způsobu života:
    Lidé, kteří žijí aktivním způsobem života s pozitivním vztahem k novým dopravním prostředkům. Největší výhody provozu jízdních kol s pomocným benzínovým motorem je ve městských potažmo příměstských aglomeracích. Při vlastních měřeních je cyklista s pomocným motorem ve městě několikanásobně rychlejší než automobil a městská doprava.

  • Bezpečnost provozu ve městě:
    Nezanedbatelný je též fakt bezpečnosti jízdy na jízdním kole s pomocným motorkem ve městě. Cyklista při jízdě s pomocným motorem v městském provozu se vlastní rychlostí přibližuje rychlosti osobnímu automobilu a tím pádem není tolik předjížděn a nehrozí mu ve větší míře sražení míjejícím automobilem, tak jako při jízdě na kole kdy není použit pomocný motor.

  • Občané provozující volno časové aktivity:
    Občané provozující volno časové aktivity, jakou jsou především rybáři, myslivci, zahrádkáři, karavanisté, jachtaři atp.

    Přínos pro cílovou skupinu:
    Velká mobilita pro širokou škálu uživatelů při využití velmi kvalitního a výkonného 4-takt. motoru Honda GX35, který plní emise EURO2, má nízkou hlučnost/vibrace. Jízdní kolo s pomocným motorkem je tak velmi rychlé, má malou hmotnost okolo 21 Kg, vysoký výkon 1 kW a zároveň nízkou spotřebu cca 1litr na 100 km za použití dostupného ekologického paliva Natural 95 - 100 okt.č. Motorová nástavba s tímto motorem je určena pro celoroční provoz s vysokým nájezdem km.

  • ODPOVĚDI

    1) Mohu jezdit i v zimě a jak se projeví zimní počasí na výkonu motoru?

      Ano. Můžete jezdit i v zimě. Olej, který dostanete v balení plně syntetický Shell Helix Ultra 5W40 je celoroční a můžete jej používat i v zimním období. Od roku 2009 jsou motory Honda GX35 standardně vybaveny nasáváním předehřátého vzduchu od žebrování hlavy motoru. K poklesu výkonu motoru nedochází. Při zastavení si můžete ohřát prsty na plastovém krytu motoru.

    2) Lze domluvit testovací jízdu?

      Ano. Testovací jízdu lze domluvit po předchozí tel./email domluvě vč. víkendu za vhodného počasí.

    3) Dochází za mokra k prokluzu válečku/pláště?

      Ano. K částečnému prokluzu dochází především u staršího válečku. Ovšem rychlost na běžné komunikaci bude vždy kolem 25 km/h i za mokra. Toho je dosaženo tvarem válečku a především plasmatickým nástřiku zrn karbidu wolframu na povrch válečku.

    4) Jaká je životnost motoru?

      Pokud se mění olej cca v intervalu 10 motohodin (po ujetí 300-400 km), množství oleje v nádržce motoru je 0,1 L. Balení, které dostanete s nástavbou obsahuje 1 L oleje Shell Helix ultra 5W40. Pak je životnost motoru v řádu desetitisíců kilometrů. Při velkém množství řádově stovky prodadných kusů motorů, žádný motor nebyl opotřebován, že by byl zničen a neschopen jízdy. V intervalu 10 000 - 20 000 Km se může sjet obložení lamel odstředivé spojky. Snadná výměna, cena lamel cca 800 Kč. Jakýkoli náhradní díl v motoru lze běžně objednat v síti Honda motorové stroje. Po častém používání motoru cca 1-2 roky můžeme nechat seřídit ventily v servisu zahradní techniky (cena cca 200-300 Kč).

    5) Mohu namontovat nástavbu i na přední kolo?

      Ne. Z důvodu otáčení motoru po směru hodinových ručiček a sériově vyrobených nástavbách s uchycením motoru na levé straně to není možné. Nástavby, které by umožňovaly uchycení motoru na pravé straně nosného U-profilu nejsou vyrobeny. Vyvrtat otvory dodatečně na pravé straně sériově vyráběného U-profilu není možné, protože tato strana profilu je kratší než levá strana profilu. Pokud se nejedná o speciální konstrukci jízdního kola (trojkolo, lehokolo...) není vhodné umisťovat pohonný mechanismus, který má určitou hmontnost na přední kolo z důvodu bezpečnosti. Např. vjedete na nerovnost, do díry, poté snáze přepadnete přes řídítka než když budete mít těžiště posunuté k zadní části kola.

    6) Je výkon 1000W u benzínové motorové nástavby a jen 250W u elektrokol legální?

      Ano. Na elektrické pohony na jízdních kolech se vztahuje EU-směrnice 2002/24/ES a zde je omezení výkonu motoru na 250 W. V ČR platí vyhláška Ministerstva dopravy č.341/2002 sb. přílohy č. 13, která umožňuje benzínovým motorům výkon 1000W. Tato vyhláška se nedá vztáhnout na elektropohony z důvodu platnosti výše uvedené směrnice EU pro elektropohony, která je pro ČR závazná. Podrobně viz. sekce Legislativa.

    7) Vadí nástavbě/motoru déšť a jiné povětrnostní vlivy?

      Ne. Déšť ani jiné venkovní vlivy (bláto, zima, teplo) nástavbě ani motoru nevadí. Motor Honda GX35 se velmi často používá v zahradní technice např. v křovniořezu Honda, stačí se o něj starat jako o každý jiný motor v zahradní technice. Nástavba U-profil je vyroben z duralu, ostatní díly jsou zinkovány (modrý-chromát) popř. zinkovány-komaxitovány. Ložiska SKF jsou zapouzdřena.

    8) Mám obavu, že montáž nezvládnu.

      Montáž je velice jednoduchá a zvládne ji mírně zručný člověk. Popř. Vám nástavbu může namontovat známý nebo Vám nástavbu namontují v nejbližším cykloservisu. Doporučujeme pročíst sekci Poradce s výběrem, Návod k montáži.

    9) Musím při jízdě šlapat?

      Ne. Motor má dostatečný výkon. Ovšem při rozjezdu, je vhodné jednou lehce šlápnout. Příšlap je vhodný jen v nejprudších kopcích, kdy začínají klesat otáčky motoru. Popřipadě můžete za jízdy přišlapávat dle Vlastního uvážení. Motor má odstředivou spojku a nijak mu příšlap neškodí.

    10) Mohu při vypnutém motoru šlapat, používat přehazovačku, dochází k nějakému brzdění vlivem nástavby?

      Ano. Můžete šlapat a používat jízdní kolo stejně, jako by nástavba nebyla namontována. Pokud vypnete pomocný motor vypínačem na řídítkách, dojde k odpojení motoru od třecího válečku (pružina v odstředivé spojce odpojí lamely od spojkového bubínku). Pak při šlapání docházi k mírnému brzdění kola odvalováním třecího válečku (uložen ve dvou ložiscích) o plášť. Tření se jeví, jako když je přitlačeno silnější dynamo na plášti kola. Na kratší vzdálenost toto tření nevadí. Poku by jste chtěl zcela odpojit nástavbu, aby nedocházelo k žádnému tření. Zastavíte, zvedneme nástavbu uchycenou pomocí dvou rychloupínacích šroubů ( zvedneme a zajistíme) . To celé zvládnete za 10 vteřin bez jakéhokoli nářadí, celý úkon je velmi jednoduchý, snadný. Viz. sekce Video.

    11) Musím motokolo registrovat nebo přihlašovat pro provoz na veřejných komunikacích?

      Ne. Motokolo je z pohledu Silničního zákona klasickým jízdním kolem. Musí splňovat podmínky dané Vyhláškou Ministerstva dopravy 341/202Sb dodatek 13. Viz. Sekce legislativa

    12) Jaký je dojezd motokola s plnou nádrží?

      Nádrž na motoru má obsah 0,6 L. Spotřeba se pohybuje 1-1,5 L na 100 Km. Po středně zvlněné krajině a rychlosti 25 km/h. Pokud pojedete neustále na plný plyn ve velmi kopcovité krajině může se spotřeba zvednout na 2 Litry na 100 Km. Jedná se o palivo NATURAL 95. V našem obchodě Doplňkový cyklosortiment je možné zakoupit hliníkové láhve s nepprodyšným uzávěrem na benzín ve velikostech 0,5 L - hodí se do košíku na láhev. Lahve osvědčené značky PRIMUS jedničky na trhu s benzinovými vařiči. 1 Litrová popř. 1,5 Litrová láhev se dobře vydá do brašny junk na zadní sedlovou tyč (též v našem obchodě Doplňkový cyklosortiment). Běžně na našem kole při testování vozíme 2 láhve po 0,5 L v cyklokošících a jedné láhvi 1,5 Litru v brašně Junk a to spolu s 0,5 L benzínu v nádrži motoru jsou celkem 3 litry benzínu a to postačí na pár set km bez jediného šlápnutí a dotankování u pumpy. Ovšem je třeba myslet na to, že se jedná o běžný NATURAL 95, který se dá natankovat na každé benzínové pumpě kterou potkáte na cestě. Což je jedna z podstatných výhod oproti elektrokolu. S žádným elektrokolem na trhu nejste schopni najet několik set km za den bez jediného šlápnutí a výkonem 1 kW.

    13) Je možné použít kotoučové brzdy v kombinaci s motorovou nástavbou?

      Ano i Ne. Záleží na konkrétním typu kotoučové brzdy. U některých typů nemusí být místo pro zvedací šroubovici. Používáme na zkušebním kole hydraulické kotoučové brzdy Hayes HFX9 k plné spokojenosti a můžeme jen doporučit.

    14) Jaká je hmotnost jízdního kola s namontovanou motorovou nástavbou?

      Běžné jízdní kolo (horské, městské, dámské) má celkovou hmotnost s motorovou nástavbou okolo 21 Kg. Tato hmotnost Vám umožňuje nosit jízdní kolo do schodů popř. přepravu na střeše automobilu. Větší hmotnost je pouze u námi montovaných nástaveb na americká jízdní kola typu chooper Felt Scythe a Felt Fantome. Zde je ceklová hmotnost 29 Kg.

    15) Jakým způsobem je zajištěna doprava zboží a platba?

      Motorové nástavby jsou zasílány Českou poštou jako obchodní balík dobírka. Zasílá se též na Slovensko. Zasílají se dva balíky: jeden balík vlastní nástavba a druhý balík plášť. Balíky Vám dovezou domů. V případě, že Vás nezastihnout, je zásilka uložena na Vaší poště po dobu až 7 dnů. Celková cena je 260 Kč s DPH. Motokola jsou smontovaná a odzkoušená. Posílají se přepravní společností TopTrans jako dobírka. Jízdní kolo je doručeno na Vaši adresu. V připadě Vaší nepřítomnosti, je motokolo uloženo v nejbližším středisku TopTrans. Cena dopravy motokola je 500 Kč s DPH po celé ČR.

    16) Přišel jsem o řidičský průkaz, mohu jezdit na motokole?

      Ano. Jako by jste jezdil na obyčejném jízdním kole, ovšem nemusíte šlapat. Pokud jste zvyklí na pohodlí, doporučujeme variantu s americkým chooper kolem značky Felt model Felt Scythe, Felt Fantome, Felt Magno. Kolo je velmi pohodlné, má balonové pláště s šířkou zadního pláště 3 palce. Kola jsou pohodlná jako motorky chooper a co se týče pohodlí jízdy se s běžným horským kolem nedají srovnávat.

    17) Vážím 90 Kg., uveze mě motokolo?

      Ano. Motokola testujeme při hmotnosti jezdce 90 Kg a není jakýkoli problém. Rozumné použití je do cca 100 Kg. hmotnosti jezdce. Na tuto hmotnost je většinou dimenzován i rám kola. Motor má výkon 1kW což je 1,3 koně a to postačuje.

    Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
    Kde nás najdete

    Motokola výroba s.r.o
    Klíny 51, Brno 615 000

    Kontakty
    (Po-Pá, 8-16 hod.)
    Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz